مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

شرایط و نکات مهم پرستار در منزل :

تعداد سالمند در منزل در کشور و نیازهای اجتماعی ، رفاهی بابت مراقبت از سالمندان و پرستار در منزل در حال افزایش میباشد و یکی از این نیازها مراقبت از سالمندان  پرستار سالمند در منزل است که بایستی به آن توجه خاصی داشت .
مطالب زیر در موردنکات مهم مراقبت از سالمندان بستری در منزل ( پرستار سالمند در منزل ) و مراقبت از سالمند در منزل می پردازید.
شاید شما هم در منزل سالمندی داشته باشید که قدرت حرکت نداشته باشد یا به اصطلاح خانه نشین و زمین گیر شده است و توانایی انجام کارهای شخصی خود را هم ندارند و نیاز به مراقبت در منزل یا پرستار سالمند در منزل دارد.

در ادامه مطلب به نکات مهم پرستاری سالمند در منزل می پردازیم:

موارد مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل
سالمندان از لحاظ فیزیکی به سه دسته کلی تقسیم بندی میشوند :
دسته اول : سالمند در منزل هستند که به علت تنهایی در منزل نیاز به پرستار در منزل را دارند و معمولا کارهای شخصی خود را میتوانند انجام دهند .
دسته دوم : سالمند در منزل به علت کهولت کم توان بوده و کارهای شخصی خود را حتما میبایست با کمک انجام دهد .
دسته سوم : سالمند در منزل زمین گیر است و به علت عدم تحرک و عدم کنترل دفع ادرار و مدفوع به صورت زمین گیر میبایست پرستار در منزل از او مراقبت نماید .
سالمند بیمار که بی تحرک بوده و در بستر افتاده قادر به انجام کارهای شخصی و بهداشتی خود به عنوان مثال گرفتن طهارت، حمام رفتن . . . نبوده و نیازمند است که فرزند او یا پرستار سالمند در منزل یا مراقب سالمند در انجام دادن این کارهابه آنها کمک و یاری برساند .

پرستار در منزل - پرستار سالمند در منزل - پرستار بیمار در منزل - شرکت پرستاریدر منزل - پرستار شبانه روزی - هزینه پرستار در منزل

نظافت و استحمام سالمند بیمار
برای حمام رفتن سالمند در منزل که نمیتواند تحرک داشته باشد می توانید از صندلی های مخصوص که برای استحمام مناسب می باشند یا ویلچر استحمام استفاده نمود.در این زمان تجربه پرستار در منزل و تجربه او به کمک می آیند ، به صورتی که با به یاد داشتن تجربه و تکنیکهای عملی به کمک سالمند در منزل جهت این منظور می آیند .
سالمند زمانی که توانایی حرکت قسمت هایی از بدن مانند دست را داشته باشد، می تواند با نشستن روی صندلی مخصوص خود به شستن خود بپردازد، در غیر اینصورت خانواده او یا پرستار سالمند در منزل باید در استحمام کردن همراهی های لازم را انجام دهند.
توجه داشته باشید که در استحمام سالمند باید از لوازم بهداشتی استفاده شود که به پوست سالمند آسیب وارد نکند . اقابل ذکر است که اگر سالمند توانایی نشستن را هم نداشته باشد، بایستی از روش های دیگر مانند کمک از فردی دیگر استفاده شود .
در استحمام سالمند در منزل در حال حاضر میتوان از حوله های مخصوصی که به مواد پاک کننده آغشته است استفاده نمود .
از دیگر مواردی که بایستی به آن توجه نمود کوتاه کردن ناخن ها، شستن دهان و دندان و کوتاه کردن موهای زاید را نام برد که خانواده یا پرستار سالمند بیمار به آن میپردازند و بایستی که پرستار در منزل به آن توجه کند.

اگر سالمند بتواند حرکت کند میتواند در انجام امور طهارت، آنها را به سرویس بهداشتی که مجهز به توالت فرنگی باشد راهنمایی کنید، در غیر این صورت بایستی از پوشک مخصوص یا لگن مخصوص استفاده نمایید.

پرستار در منزل - پرستار سالمند در منزل - پرستار بیمار در منزل - پرستار شبانه روزی - هزینه پرستار در منزل

بهتر است از پرستار سالمند دوره دیده یا بهیار که به این امور آشناییت لازم را دارند استفاده شود تا به انجام امور مراقبت و نگهداری تسلط داشته باشد، اگر نیاز به پرستار سالمند بیمار در منزل داشترید،‌میتوانید با آسانیسم تماس حاصل نمایید.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved