مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

                                                                         

تزریق سرم در منزل:(تلفن 44046131 ) 

سرم تراپی از جمله خدماتی است که میتوانید با تماس با این مرکز در طول شبانه روزی در منزل یا محل کار دریافت نمایید.ما در کمترین زمان و بهترین کیفیت خدمات وصل کردن سرم در منزل را برای بیمار شما ارائه مینمایم .وصل سرم در منزل نیازمند مهارت رگ گیری و شناخت دارو و عوارض داروها میباشد . سرم تراپی بیمار در منزل برخلاف تصور بعضی افراد پروسه مهمی است و گاهی پرستار اعزامی به منزل برای انجام وصل سرم در منزل با بررسی بیمار ممکن است به این نتیجه برسد که در شرایط فعلی بیمار تزریق سرم در منزل برای بیمار ممکن است خطرناک باشد به طور مثال در شرایطی که بیمار دچار ادم ریوی باشد حتما باید شرایط بیمار به پزشک اطلاع داده شود و تزریق سرم در منزل حتما با نظارت مستقیم پزشک باشد و گاهی نیاز به انتقال بیمار به مرکز درمانی دارد بنابراین وصل سرم در منزل و سرم تراپی بیمار در منزل نیازمند علم و دانش کافی میباشد .داشتن مهارت برای انجام سرم تراپی در منزل در زمانی که بیمار بد رگ است و داروهای نسخه شده تخصصی است مشخص میشود و همیشه بیمار رگ مناسب برای تزریق سرم ندارد و حتی گاهی کارشناس متبحر هم باید با صرف وقت و دقت این کار را انجام دهد ما همواره برای اسایش شما از نیروهای متبحر و مجرب استفاده مینماییم تا در این شرایط توانایی هندل کردن بیمار را داشته باشند .

هزینه وصل سرم در منزل : هزینه وصل سرم در منزل شامل ایاب و ذهاب و هزینه وصل سرم و تزریقات میباشد و در صورت نیاز به بودن پرستار بر بالین بیمار باشد هزینه مدت انتظار به هزینه های قبلی اضافه میگردد.

مزایای وصل سرم در منزل چیست؟

 امروزه بسیاری از خدمات در منزل ارائه میگردد و یکی از مهمترین این خدمات انجام وصل سرم  و تزریقات در منزل است که زیر مجموعه خدمات درمان در منزل میباشد و یکی از علل افزایش استفاده از این خدمات فواید ان است  مثلا در هنگام تزریق سرم در منزل دیگر نیاز به جابجایی بیمار نیست  و برای بیماران کم توان و سالمند و حتی بیماران جوان مناسب است و  بیمار در محیط منزل ارامش بیشتری دارد ،تردد بیماران به مراکز درمانی کمتر میشود . هنگام وصل سرم در منزل  به بیمار خانواده درکنار بیمار هستند.موقع تزریق سرم در منزل بقیه افراد در منزل میتوانند از وقت خود استفاده بهتری نمایند و به امورات دیگر خود رسیدگی کنند .در استفاده از خدمات سرم تراپی در منزل کیفیت خدمات دریافتی برای بیمار بالاتر است .و بیمار از خدمات پرستار و پزشک خصوصی استفاده میکند . در مواقعی که بیمار نیاز به قرنطینه دارد انجام ان بسیار راحت تر است و البته گاهی خود بیمار نیاز به قرنطیته معکوس دارد و نباید در معرض بیماران دیگر قرار بگیرد و یکی از بهترین اقدامات برای قرنطینه این بیماران و محافطت از انها در مقابل دیگران دریافت خدمات وصل سرم و تزیقات و به طور کلی خدمات درمانی در منزل است .

ایا تزریقات انواع سرم در منزل امکان پذیر است ؟

 در بحث وصل سرم در منزل تقربیا تمام سرمها در منزل قابل تزریق است البته سرم تراپی در منزل  باید توسط کادر پزشکی مجرب  انجام شود ولی بعضی از داوهایی که با سرم تزریق میشوند ممکن است در منزل محدودیت  تهیه و اماده شدن  برای تزریق داشته باشند مانند بعضی از داروهای شیمی درمانی که اماده کردن انها نیاز به امکانات خاصی  مثل هود های مخصوص دارند .ولی در اکثر موارد سرمهای تجویز شده برای بیمار امکان تزریق در منزل را دارند و ارائه خدمات وصل سرم در منزل شامل تزریق بیشتر سرمها و داروها در منزل میگردد.

نکات مهم جهت تزریق سرم در منزل چیست؟

 1- چک کردن سرم و داروها با نسخه : قبل از تزریق سرم درمنزل وانجام تزریقات حتما درست بودن نوع سرم و داروها با نسخه بررسی و  چک شود.

2- چک تاریخ انقضاء داروها و سرم : مرحله دوم چک کردن تاریخ  سرم و داروهای است که باید تزریق شود ودر صورت نداشتن تاریخ از تزریق انها خودداری شود .

3- کنترل علائم حیاتی بیمار : فشار خون و سایر علائم بیمار اندازه گیری و چک شود و در صورت داشتن مشکل به پزشک اطلاع داده شود . 

4- تاریخچه بیمار : سوابق بیمار و داشتن بیماری های ضمینه ای سوال شود و حتما داشتن حساسیت دارویی سوال و در صورت داشتن حساسیت با داروها چک شود .

5- اصول بهداشتی : نکات بهداشتی و اصول استریل رعایت شود . بخصوص رعایت bsi مد نظر باشد .

6- زمان سرم تراپی در منزل: زمان تزریق سرم طبق نسخه تنظیم شود و اموزش های لازم به بیمار وهمراهان در مورد تزریق سرم و داروها داده شود .

7- اموزشهای لازم :   به بیمار و همراه بیمار اموزش های لازم در مورد داروها و عوارض و فواید انها داده شود که در صورت بروز عوارض در هنگام سرم تراپی بیمار اگاهی کافی داشته باشند  و  ازنحوه برخورد با عوارض  داروها اطلاع پیدا کنند  واین مسئله مهم و حیاتی است چرا که گاهی عوارض دارو ممکن است چند ساعت پس از تزریق نمایان شود . 

 هنگام وصل سرم چه مشکلاتی ممکن است رخ دهد ؟

در هنگام وصل سرم و سرم تراپی بیمار چند مشکل و نیاز ممکن است رخ بدهد که ما مهمترین انها را توضیح میدهیم و راه کار مناسب را نیز ارائه مبنماییم . 

1-در موقع وصل سرم در منزل ممکن است زمان تزریق طولانی شود   و بیمار نیازمند به استفاده از سرویس بهداشتی گردد . در این موقع بهترین کار جدا کردن و وصل کردن سرم از بیمار است برای این منظور توضیح کتبی ما کفایت نمیکند و مناسب ترین آموزش برای شما اموزش تصویری است و بهترین روش فیلم اموزشی جدا کردن  سرم و وصل کردن مجدد  سرم به بیمار است. شما میتوانید  برای اموزش بیشتر این فیلم را از طریق  لینک زیر تماشا کنید .

    https://aparat.com/v/AkDoT

2- پرشدن محفظه ست سرم : گاهی به دلایل مختلف مانند افتادن سرم و دلایل دیگر سرم وارد محفظه ست سرم شده و انرا پر میکند و ریختن قطرات سرم دیده نمیشود و اطمینان از تزریق سرم را کم میکند برای اینکه شما یاد بگیرید اگر در هنگام سرم تراپی در منزل این مشکل ایجاد شد انرا برطرف کنید فیلم اموزشی را از لینک زیر در اپارات تماشا کنید.          

https://aparat.com/v/lTZBf   

3- جداکردن سرم از بیمار : گاهی زمان تزریق سرم در منزل  طولانی میشود و ممکن است همراه بیمار و یا شرایط به نحوی باشد   که همراه بیمارتصمیم  بگیرند که خودشان سرم و انژیوکت را از  بدن بیمار جدا کنند  و این مسئله در موارد وصل کردن سرم  بیمادر منزل پیش میاید و ما در اینجا با استفاده از لینک فیلم در  اپارات شما را دعوت به دیدن فیلم اموزشی این موضوع مینماییم تا در مواقع سرم تراپی در منزل و نیاز پیدا کردن به جداکردن کامل انژیوکت و  سرم از بیمار عملکرد مناسبی داشته باشید .

 https://aparat.com/v/xBHDL

نحوه عمکرد  برای انجام وصل سرم درمنزل چگونه است ؟

مشخصات پرسنل اعزامی مرکز جهت وصل سرم بیماردر منزل پس ازثبت  درخواست شما برای اعزام نیرو به اطلاع شما خواهد رسید. پرسنل پس از رسیدن به ادرس و معرفی خود موظف به گرفتن شرح حال از بیمار هستند و داروها و سوابق بیمار را بررسی میکنند .سپس علائم حیاتی بیمار چک میشود. داروهای تحویلی از داروخانه  با نسخه چک شده و نحوه وصل سرم وتزریقات  با دستور پزشک بررسی میشود در صورتی که در مراحل فوق اختلافی نباشد و شرایط بیمار برای وصل سرم تایید شود وصل سرم انجام میشود ممکن است که سوال کنید که چرا این مراحل انجام میشود و ایا نیازی هست ؟ توجه داشته باشید خطای پزشکی همواره ممکن است رخ بدهد مانند داروی تاریخ گذشته و یا اشتباه داروخانه و گاهی ممکن است حساسیت دارویی وجود داشته باشد که لحاظ نشده است و یا شرایط بیمار از زمان ویزیت تغییر کرده است مانند افزایش یا کاهش فشار خون و ... بنابراین اخرین مرحله از انجام درمان بیمار با سرم تراپی ،پرستار درستی سپری شدن مراحل قبل راچک و تایید میکند سپس برای بیمار وصل سرم درمنزل راانجام میدهد  . این عملکرد بهترین نوع انجام سرم تراپی در منزل است .

وصل سرم در منزل -سرم تراپی- تزریق سرم در منزل - 5.0 out of 5 based on 3 votes

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved