مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

مرکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل و مراقبت سالمند در منزل تهران

امروزه نیاز به خدمات مرکز مشاوره پرستاری در منزل بیش از گذشته احساس می شود که شرایط ارائه خدمات برای مراکز پرستاری از طریق مرتفع نمودن موانع و مشکلات باید فراهم شود. بعد از دو دهه ارائه خدمات پرستاری در منزل، اکنون با توجه به جامعه سالمندی پیش رو احساس نیاز به خدمات این مراکز بیش از گذشته در جامعه احساس می شود که باید به سرعت نسبت به تخصصی شدن مراکز و سهولت دسترسی آحاد جامعه به خدمات آنها از طریق مرتفع نمودن موانع و مشکلات پیش روی این مراکز صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، رضا رستگار مدیر یکی از دفاتر خدمات پرستاری در منزل در رابطه با تشکیل انجمن مرکز خدمات پرستاری در منزل و هدف این انجمن، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: همکاران ما که مدیران مراکز ارائه خدمات مشاوره و پرستاری در منزل هستند به عنوان بخش خصوصی و طبق اصل 44 قانون اساسی در حوزه سلامت به دنبال ارتقاء سطح سلامت جامعه و با نگاه کارآفرینی مداخله نمودند و از سال 1390 به دنبال تاسیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات پرستاری بودند که با استعانت از خدواند متعال و توجهات مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خصوص معاونت پرستاری و همراهی برادرانه مسئولان سازمان نظام پرستاری در دی ماه سال 1396 این انجمن شکل گرفت.
وی ادامه داد: نگاه و نگرش انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات پرستاری به مراکز هوم کر با تکیه بر خدمات اولیه بهداشتی و توجه به سطوح پیشگیری ازطریق آموزش مهارت پرستاری و مشاوره بهداشتی، کمک به ارتقاء سطح سلامت جامعه و شاخص های بهداشتی نظام سلامت است. ما اعتقاد داریم که ماموریت مراکز پرستاری در منزل از دوران جنینی فرد شروع شده و تمام مراحل مختلف زندگی را تا سالمندی پوشش می دهد.
رستگار در ادامه در رابطه با بحث پرستار جامعه نگر و لزوم بهره گیری از این نیروها تصریح کرد: پرستاران در نظام سلامت علاوه بر بخش بالین، نقش هماهنگ کننده و اصلی را در تیم های مشاوره ای، بهداشتی، بحران، بازتوانی و توانبخشی بر عهده دارند که همین شرایط در مراکز پرستاری باید پررنگ تر و به سمت پرستاری جامعه نگر هدایت شود. این ظرفیت ها و امکانات اکنون در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری فراهم است. بخشی از ماموریت اصلی مراکز خدمات پرستاری در منزل  ارائه خدمات مراقبتی پیشرفته به بیماران بدحال عوارض دیده در منزل است که برنامه مراقبتی این بیماران بر اساس تشخیص های پرستاران بدون نیاز به همکاران محترم پزشک در سطوح مراقبت های ICU با تجهیزات و امکانات مانیتورینگ و حمایتی تنفسی مدیریت می شوند و کمک شایان به کمبود تخت های ویژه بیمارستانی و ایجاد شرایط مطلوب برای بیماران و خانواده های آنها می کند.
وی در رابطه با برخی مشکلات موجود بر سر راه این مراکز توضیح داد: موانع و مشکلات سر راه این صنف که بخش عظیمی از انرژی مراکز مجاز را به حاشیه می برد مراکز غیر مجاز است که به موازات مراکز هوم کر وزارت بهداشت رشد و ارتقاء می یابند که البته انجمن صنفی مدیران در این ارتباط پیشنهاداتی به حوزه سلامت ارائه داده و خود نیز آماده همکاری برای خاتمه دادن به این موضوع است.
رستگار در مورد پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل هم توضیحاتی داد و گفت: با یک نگاه مجمل پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل که امروزه به صورت آزمایشی شروع شده شرایط رقابتی مناسبی را برای ارائهخدمات مراقبتی در منزل نسبت به بیمارستان فراهم خواهد آورد و هزینه های گزاف تخت بیمارستان و هتلینگ را به نفع بیمه تغییر خواهد داد. از سوی دیگر مشارکت خانواده ها نیز از طریق آموزش و مشاوره، در بهبودی بیمار اثرات مطلوبی بر جا خواهد گذاشت.

مرکز مشاوره پرستاری در منزل
نکته پایانی انتظار انجمن مدیران مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل از مدیران محترم حوزه پرستاری در وزارت بهداشت است که نگاه ویژه ای از سال 97 به بخش هوم کر داشته اند. انتهای سیستم ارجاع که ترخیص بیمار از بیمارستان و مراکز درمانی است، امکان ارتباط شماتیک با مراکز پرستاری هنگام ترخیص بیمار از طریق فرم های ارجاع فراهم شود تا روند درمان و بهبودی بیمار همچنان در سیستم ارجاع وزارت بهداشت کامل شود و ترخیص بیمار بر اساس سلایق افراد غیر مجاز به بیراهه هدایت نشود تا رضایتمندی بیمار، خانواده و جامعه را به دنبال داشته باشد .

مرکز ارائه خدمات پرستاری در منزل تهران - 5.0 out of 5 based on 9 votes

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved