مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

کرونوویروس

ساختار کروناویروس‌ها نیز دارای یک ژنوم RNA معمولی است. افرادی که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس‌ها هستند.

معمولاً شدت سرماخوردگی که کروناویروس عامل آن باشد بیشتر است. کرونو ویروس‌ها که پس از راینو ویروس‌ها بزرگترین عامل ابتلا به سرماخوردگی هستند، بیشتر در زمستان و بهار باعث سرماخوردگی می‌شوند.

 اگرچه کرونو ویروس‌ها بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما پنج نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تشخیص اینکه علت بیماری کرونو ویروس باشد یا خیر کمی مشکل است،

چرا که برخلاف راینو ویروس‌ها به سختی در آزمایشگاه رشد و نمو می‌کنن

سارس 

نوعی بیماری خطرناک تنفسی است که از سال ۲۰۰۲ شیوع پیدا کرده‌است. شیوع آن از کشور جمهوری خلق چین و به سرعت به دیگر کشورهای آسیای شرقی مثل هنگ کنگ، تایلند، ویتنام و سنگاپور و بعد به کشورهای آمریکای شمالی مثل کانادا و آمریکا سرایت کرد. عامل آن نوعی ویروس از گروه کوروناویروس است. ادامه مقاله 

آنفولانزا 

آنفلوآنزا یا گریپ بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران‌ای یا بیماری تی از خانواده اورتومیکسویریده (Orthomyxoviridae) ایجاد می‌شود.

این نوع ویروس‌ها در پرندگان و پستانداران بیماری ایجاد می‌کند. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود. سه تیپ از ویروس آنفلوآنزا به نام‌های (a)،  (b)، (c) وجود دارد. تیپ آ در انسان و حیوانات، تیپ بی در انسان و پستانداران و تیپ سی فقط در انسان دیده می‌شود. در کمیته بین‌المللی نام‌گذاری ویروس‌ها ویروس تیپ دی نیز در این خانواده مشاهده می‌شود .

 در حالت معمولی دورهٔ بیماری ۳ تا ۴ روز است. بیماری آنفلوآنزا یک عفونت تنفسی کوتاه مدت ولی تا اندازهٔ شدید در همه افرار به ویژه بالغین می شود و در افراد سالمند و کودکان و افراد دارای بیماری زمینهٔ قلبی، تنفسی تهدیدکننده است و اگر کنترل نشود و تحت نظر گرفته نشود ممکن است منجر به مرگ شود. آنفلوآنزا اولین بار در سال ۱۹۳۳در راسو۴جدا شده‌است.

بیماری انفلوانزا یک بیماری عفونی حاد می باشد که براحتی از فرد به فرد منتقل می گردد .ویروس بیماری درکل دنیا درگردش می باشد و براحتی هر فردی را در هر گروه سنی گرفتار می کند.این بیماری مسبب طغیانها و اپیدمی های سالیانه با شدت بیشتر در پاییز و زمستان بخصوص در مناطق معتدله می باشد.این بیماری یک مشکل بهداشتی خطیر بوده و سبب بیماری شدید و مرگ در جمعیتهای انسانی پرخطر می باشد.طغیانها و اپیدمی های گسترده ناشی از بیماری باعث صدمات اقتصادی واجتماعی زیادی از طریق کاهش نیروی مولد و صدمه به سرویسهای بهداشتی می گردد.یکی از راههای موثر در پیشگیری از آلودگی و گسترش بیماری استفاده از واکسن انفلوانزا می باشد. داروهای ضد ویروسی مناسبی جهت درمان بیماران در دسترس می باشد اما توجه به این نکته ضروری می باشد که ویروس انفلوانزا می تواند مقاومت به داروهای ضد ویروسی را در خود افزایش دهد. میزان حمله سالیانه بیماری در کل دنیا حدود 5-01 درصد در بالغین و 01-01 درصد درکودکان برآورد می شود که البته این میزانها در طی بروز اپیدمی به چندین برابر افزایش می یابد.ابتال به بیماری می تواند منجر به افزایش میزان بستری در بیمارستان و مرگ باالخص در گروههای پرخطر گردد.بطور کلی برآورد می شود در طی اپیدمی های سالیانه حدود 0-5 میلیون مورد بیماری شدید و حدود 051 هزار تا 511 هزار مرگ رخ دهد.در این راستا به منظور پیشگیری و کنترل و کاهش بار ناشی از بیماری بکارگیری روشهای مناسب مراقبتی و مداخالت بموقع بهداشتی می تواند آسیب های ناشی از بیماری را به حداقل رسانیده و کاهش موارد بیماری و مرگ را حاصل نماید. ادامه مطلب فایل pdf 

سارس | کرونا | آنفولانزا - 5.0 out of 5 based on 2 votes

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved